Vi behöver din hjälp att rota i kökslådorna därhemma, hos kompisen och bland dina minnen.
I januari öppnar 100 innovationer, vår största utställning någonsin där vi kommer att visa de innovationer som svenska folket har valt ut som de allra viktigaste. Men det saknas fortfarande några föremål till utställningen, så om du vill se din snygga Kitchen-Aid-maskin, espressobryggare eller kanske något riktigt onödigt köksredskap på en tjusig plats på museet så vill vi att du hör av dig! Har du istället någon spännande historia att berätta om någon av grejerna så ställer vi gärna ut den med!

De här köksgrejerna står högst på önskelistan:
-Kitchen-Aid-maskin
-Modern Espressomaskin
-Potatispress
-Tupperwareburkar
-Onödiga köksverktyg

Förutom köksredskap letar vi också efter datatillbehör, kärleksbrev, några CD-skivor, ultraljudsbilder och en och annan locktång. Kolla in vår önskelista på tekniskamuseet.se/100innovationer, och bjud in alla dina kompisar till vårt facebookupprop!