I veckan har det gått precis ett halvår sedan vi lanserade Tekniska museets årskort som snabbt blev snabbt populära bland våra besökare. Det allra första årskortet köpte Nina Hildebrand, och sedan i maj har hon och hennes två små genier besökt museet snart trettio gånger!

– Det bästa med Tekniska museet är att man upptäcker något nytt varje gång som vi inte sett förut, säger Nina. På helgerna är det alltid något extra kul på gång – bara de senaste veckorna har vi varit på Legoverkstad, Briobygge och kopplat ihop plaströr till stora avloppssystem som vi testkörde med golfbollar. Elbilarna som lånats in över vintern är också hur kul som helst!

Utställningarna Teknorama på rymmen och Sport måste man också hinna med, och 100 innovationer förstås – där kan vi gå runt i flera timmar! Vi stannar alltid till vid grävmaskinen som man får styra själv, de gamla bilarna och motorcyklarna och fortsätter vidare till den stora rutschkanan i Sport.

Är du också ofta på besök här på Tekniska museet? Våra årskort finns i tre olika varianter – för dig själv, den lilla familjen (en vuxen och ett barn) och den stora familjen (två vuxna och tre barn). Förutom fri entré under hela året har du också 15% rabatt på allt i butiken och får erbjudanden och VIP-inbjudningar till din mail. Just nu får dessutom du som köper årskort också Cino4-biljetter till alla som kortet gäller för!

Läs mer om våra årskort här!