20111103-232121.jpg

Den här veckan har jag brevväxlat lite med Pontus de Wolfe, eftersom han och Salem Al Fakir hört av sig och frågat om de fick komma och vara nördar på vårt Nördcafé. Båda två är riktigt hängivna musiknördar, och har ett projekt på gång där de försöker ta reda på vad som är musik. Det passar ju helt perfekt här!

Pontus och jag pratade lite om det här med att få komma in bakom kulisserna, eller rättare sagt, in i hjärnan på en musiker. Det är ju ofta flera hundra timmars arbete som komprimerats till en treminuterslåt. Han tänker att det kanske är det enda sättet för musikern att få alla lösa fragment att låta begripligt.

Du som har funderingar kring musik, har ett eget svar på vad musik är, eller helt enkelt vill ta en kaffe och kaka i gott sällskap av nördar får absolut inte missa att komma ut till museet på onsdag! Men vi sänder förstås live som vanligt och lägger upp i nördarkivet på hemsidan för er som inte kan ta er hit!

Nu måste jag ladda med lite knepiga frågor som jag kan passa på att få svar på!