Byt till dig vårens bästa leksaker i helgen

Plusgrader, grusfria gator och dags för nya grejer till leksaksförråden inför våren. På lördag den 13 april ordnar Tekniska museet och Retoy leksaksbytardag där gamla leksaker blir som nya.

Alla som kommer till Tekniska museet med sina färdiglekta prylar på lördag får lika många nya med sig hem. Innan man bestämmer sig för att byta får man förstås provleka bland leksakerna som kommit in så att man vet att man blir nöjd. Har benen växt sig för långa för trampbilen under vintern? Du kanske kan byta den mot ett par snabba rullskridskor!

Retoy är en idéell organisation som jobbar med rättvisa, miljö och hållbarhet på ett lekfullt sätt. Tillsammans med Tekniska museet och köp- och säljsajten Blocket anordnar de leksaksbytardagen där alla som har med sig en leksak, film, bok eller ett spel får byta mot något annat helt nyupptäckt.

Leksaksbytardag med Retoy
Tid: lördag 13 mars kl. 12–15