Utställningen Ateljé Dataspel (där vi bjuder in alla er spelare att ställa ut er egen spelkonst) har varit väldigt populär. Vi fick in mycket fler bidrag än vi vågat hoppas på, och våra besökare älskar att se sina spelhjältar i en konstutställning. Igår bestämde vi därför att utställningstiden förlängs till den 21 april, och dessutom tänkte vi försöka göra en tradition och göra ett nytt upprop efter dataspelskonst nästa år. Det här betyder att vi behöver en logga för Ateljé Dataspel. Vi tänkte därför be er – världens bästa dataspelskonstnärer – om hjälp att ta fram en logga som vi kan använda i fortsättningen. Skicka in ditt förslag till oss på spelkonst@tekniskamuseet.se. Vi korar en vinnare på Kulturnatten den 20 april!

Ateljé dataspel, Krister Karlsson med sitt verk. Foto: Anna Gerdén

Och du som inte hann lämna in ditt bidrag till Ateljé Dataspel– det finns faktiskt lite plats kvar i utställningen! Skicka ett mail med en beskrivning av ditt konstverk (och gärna en bild) till samma adress som ovanför.