DNG2011_AAGN_08893Efter 30 år har Sveriges första science center Teknorama bokstavligen älskats sönder av besökarna. Nu satsar Tekniska museet på att skapa ett nytt favoritställe på två tusen kvadratmeter.

Våra besökare är experter, så nu efterlyser vi familjer som vill hjälpa oss att göra museet ännu bättre. Tillsammans – föräldrar, barn och museets pedagoger – upplever vi museet, experimenterar, fikar och spånar fram idéer som gör Tekniska museet till alla små geniers favoritställe.

Redan nu i mars startar vi Tillsammans-arbetet. Skynda dig och skicka in din anmälan nu direkt!

Hur går det till?
Vi samlas i entrén på Tekniska museet för en kort VIP-visning och en chans att uppleva vårt befintliga science center och leka loss tillsammans. Därefter tar vi en fika, testar lite verkstadsaktiviteter och spånar fram idéer och du får dela med dig av dina tankar. Hela aktiviteten förväntas ta ett par timmar och som tack för hjälpen bjuder vi på fribiljetter för hela familjen!

Vill du vara med? Hör av dig och berätta mer om dig och din familj på:
tillsammans@tekniskamuseet.se