För lite drygt två veckor sedan öppnade utställningen Hjärta spel hos oss – en konstutställning helt tillägnad dataspelskulturen, som tagits fram av Datamuseet IT-ceum i Linköping. Det blev uppmärksammat i både Nyhetsmorgon, ABC, Kulturnyheterna, Kulturnytt, DN, TV4 Nyheterna, Feber, FZ och på ett stort gäng vällästa bloggar och twitterkonton. Vi fick mycket fin feedback, men det roligaste av allt var att många hörde av sig och fråga om inte de fick ställa ut sina egna konstverk. Och det är klart att man ska få det!

Så nu, 13-24 mars är scenen din. Kom och ställ ut din oljemålning, dataprojektion, skulptur, broderi, lapptäcke, eller bara en utriven marginal ur matteboken där du ritat idolporträtt av dina spelhjältar! Läs mer och anmäl dig till utställningen Ateljé Dataspel här.

Vi är otroligt impade av de bidrag som kommit in hittills. Här är några av dem: